dimecres, 22 de gener del 2014

VIATGE ALS PAÏSOS NÒRDICS (Capítol 1: Fent camí)

Estiu de l'any 2000 (juliol). Objectiu: visitar diferents indrets de Dinamarca, Suècia i Noruega. Medi de locomoció i allotjament: cotxe i tenda de campanya, Durada: un mes.

El viatge està relatat en 8 capítols.

Dilluns, 3 de juliol.- Primera etapa: Barcelona-Turkheim (Alsàcia). Són 1067 kms. Sortim a les 6,45h. de Barcelona. Dinem a una àrea de servei francesa. Deixem l'autopista a l'alçada de Belfort en direcció Colmar i arribada a Turkheim a mitja tarda. Acampem al càmping Les Cigognes, molt bonic i al bell mig del poble. El poble està ple de nius d'aquestes aus. Mentre sopem, passa, tranquil-lament pel costat nostre una elegant i altiva cigonya.

Dimarts, 4.- Turkheim-Colmar-Turkheim: Matí: passejada pel petit, medieval i bonic poble de Turkheim. Després anem a Colmar, molt més gran. Precioses cases alsacianes, l'espai conegut per la petita Venècia i tot ben amanit amb flors. Abans d'arribar al càmping ens aturem a un altre poble típic que es diu Inghesteim. Entrada la tarda, concert a l'aire lliure de música folklòrica alsaciana a Turkheim.

Dimecres 5.- Turkheim - Strabourg - Kirscheim (Alamània): Pleguem veles i anem a visitar Strasbourg: la Catedral, la Petit France, el Barri Antic, el dels Tanneurs, els canals i les seves escluses.... camí per Alemanya direcció Frankfurt. A 100 kms,  al nord d'aquesta ciutat, acampem en el poblet anomenat Kirschheim. Temps humit i fred.

Dijous, 6 - Kirschheim-Kobenhaven (Dinamarca).- Decidim anar d'una tirada fins Copenhague. Son 840 kms. Hem triat, com sempre, el càmping que ens ha semblat més adequat consultant la Guia de Càmpings d'Europa. A les 16h. entrem a Dinamarca, primer dels països nòrdics que tocarem. El paisatge danès es presenta molt pla i monòton. La velocitat dels cotxes baixa a 100 kms./h. El canvi respecte a la conducció per Alemanya és notable (allà es corre molt més). Travessem  un primer gran pont (18 kms) que  uneix la part continental de Dinamarca amb Jutlàndia. Sobre les 19 hores entrem a un càmping que hi ha a Tastrup a uns 20 kms. de Copenhague. Poca gent i una mica destartalat. El personal encarregat del càmping sembla que van una mica "torrats". Portem 2.400 kms. de viatge.

1. Encara que sigui concis aquest relat de les primeres etapes, fan agafar ganes de seguir veient la segona entrega, com més aviat millor.

1. La meva intenció és penjar un capítol cada tres dies aproximadament. A veure si no em faig gaire pesat.