dilluns, 10 de febrer del 2014

VIATGE ALS PAÏSOS NÒRDICS (Capítol 7: De tornada: Noruega-Suècia-Dinamarca)

Dissabte 22 de juliol 2000.- Uvdal (Noruega)-Göteborg (Suècia).- A les 9,30k deixem Uvdal per arribar a Göteborg. Són 500 kms. el que passa és que 500 kms. d'aquí son com 1.000 d'allà. 60/70 kms./h. és la velocitat de creuer. És veritat que a aquesta velocitat es pot apreciar el paisatge, però els kilòmetres no acaben de passar mai. Creuem la frontera noruega. A Suècia trobem més trànsit però es fluït. Entrant a Göteborg trobem la desviació al càmping on anem. Sorpresa. Ens diuen que està ple. No hi ha ni una sola plaça. Sort que a dos minuts ni ha un altre que té alguns llocs lliures. Ens hi quedem.Plantem. Ens arribem a la parada del tramvia que demà ens portarà al centre. Sobre les 23h. ens retirem a dormir.

Diumenge, 23.- Göteborg-- Al matí comprem al càmping les targetes 24h. per poder utilitzar durant tot el dia els transports públics sense limitació. Agafem el tramvia número 5 i en pocs minuts ja estem al centre. Passegem. Veiem un gran veler, el Viking. Agafem una "golondrina" que ens passeja pel port. Tornem al centre. Dinem a la "sueca" a la terrassa d'un restaurant-pub. Després més caminar: parcs, canal, gespa i...futbol. Vull dir que com que que avui hi ha partit al magnífic estadi del Gôteborg FC. els carrers estan plens dels afeccionats futboleros, alguns amb pinta d'autèntics hooligans. Pugem a uns quants tramvies que ens passegen per un munt de barris d'aquesta ciutat sueca. Després al càmping falta gent. Hem de preparar la ruta de demà.

Dilluns, 24.- Göteborg (Suècia)-Helsingör (Dinamarca)-Odense (Dinamarca).- Pleguem de bon matí i ens adrecem a Odense. Ho farem amb ferry. El ferry és enorme. Hi entrem acompanyats per  dotzenes de cotxes, camions i caravanes. En uns 20 minuts arribem a Helsingör (Dinamarca). Una bonica ciutat amb típiques cases baixes antigues, de fusta i pintades amb colors pastel; port comercial, flors per tot arreu i molts turistes suecs comprant vi i, sobre tot, cervessa. Nosaltres fem la compra a un super i ens dediquem a passejar per aquesta petita ciutat (una de les que ens va recomanar el noi espanyol que ens vam trobar a Roskilde). Després ens adrecem a Odense, via Copenhague, sense entrar aquesta vegada a la capital.  Travessem l'impressionant pont de 24 kms. que uneix les illes de Sjaeland (capital Copenhague) i Fynn (capital Odense). El temps va millorant a mesura que ens acostem a Odense. De seguida trobem el càmping d'Odense que està força bé. Demà pensem visitar la ciutat i arribar de cara al vespre arribar a Kirscheim (Alemanya).