dijous, 13 de febrer del 2014

VIATGE ALS PAÏSOS NÒRDICS (Capítol 8 i últim: De tornada:Dinamarca-Alemanya-França-Barcelona)

Dimarts, 25 de juliol 2000.- Odense (Dinamarca)-Kirschheim (Alemanya).- El cel amenaça pluja. Pleguem ràpidament i ens dirigim al centre d'Odense per conèixer una mica aquesta ciutat on va néixer Cristhian Anderssen. És una ciutat bonica. El conjunt de petites cases típiques de colors, una preciosa catedral i dos o tres esglésies més d'una certa categoria, a més dels jardins urbans, amb flors i escultures la fan força agradable. Seguidament posem proa a Kirschheim, que esta a uns 650 kms. per acampar al mateix càmping que vam estar a l'anada. Durant el trajecte travessem franges d'una pluja fortíssima i també tenim estones amb sol. A l'arribar, el cel fa por de negre que està. En contes de plantar la tenda, lloguem una caravana per passar la nit. Els tràmits al càmping van ser una mica complicats. Tots els campistes eren alemanys i els encarregats també i no vam trobar ningú que parles minimanent anglès...però amb el llenguatge dels gestos i un paper i un llapis ens vam fer entendre.

Dimecres, 26 de juliol.- Kirschheim (Alemanya) - Tournus (França).- El dia surt bo, al menys de moment. L'objectiu és arribar a la Borgonya i cobrir uns 800/900 kms. Tornem a tenir estones de pluja intensa i de sol. Ens fem un petit embolic a l'encreuament d'autopistes a l'alçada de Manheim. Entrem a França per Molhouse. Finalment anem a petar a Tournus. Acampem al càmping municipal , que està molt bé i anem a conèixer el poble. Ens agrada molt. El riu Saône amb un gran embarcador, una gran abadia romànica i una vella església. Cases antigues molt ben restaurades, flors a dojo, vi de Borgonya, etc. Sopem al càmping acompanyant l'àpat amb aquest vi. Cau un xàfec i seguidament apareix al cel un doble Arc de Sant Martí. Trèiem l'estel que portem al cotxe i el fem volar fins l'hora de anar a dormir.

Dijous, 27.- Tournus (França).- Després d'esmorzar anem a l'Oficina de Turisme on ens aconsellen sobre el que no ens podem perdre. Visitem detalladament la impressionant Abadia romànica de Saint Filibert (segles IX-X). Passegem per tots els carrers i carrerons del poble i anem a fer l'últim dinar del viatge abans del retorn a un bon restaurant (el Carles VII). Cal celebrar-ho. Després en una cava (bodega) comprem vi de la terra, fem una llarga passejada per la vora del riu i després a llegir al càmping i fer volar l'estel. Relax total. Això s'acaba però està sortint molt bé. Demà hem d'arribar a casa.

Divendres, 28.- Tournus - Barcelona.- El dia surt ventós i assolellat. Després d'esmorzar pleguem a consciència- Aquesta última etapa és de 750 kms. Molts cotxes a l'autopista. Els francesos que fan vacances a l'agost es dirigeixen en tromba cap al sud. Arribem, sense novetat a Barcelona a les 19,45h. En total han estat 8.145 kms. de viatge; d'un fantàstic viatge que quedarà gravat per sempre a la nostra memòria.

I per acabar, aquest quadre amb dades estadístiques significatives sobre els tres països nòrdics visitats, acompanyats dels que corresponen a Espanya. A considerar i a envejar: els percentatges del PIB que aquells països dediquen a educació, salut i I+D.

1. M'havia saltat aquest últim capítol, que per cert està molt ben explicat tant en paraules com gràficament. És un bon record el vostre, podeu estar contents d'haver fet aquest viatge.