dimarts, 8 de desembre del 2015

SICÍLIA

És l'illa més gran del Mediterrani. Per fer-nos una idea, si la comparem amb Catalunya, a la que ens recorda per la seva forma triangular, Sicília (clik) té uns 26.000 km2 i uns 5 milions d'habitants i Catalunya uns 32.000 km2 i uns 7,5 milions d'habitants.

Donada l'extensió del territori i la gran quantitat d'atractius que té (paisatgístics, arqueològics, arquitectònics, etc. etc.) és un lloc que podrem visitar diverses vegades sempre descobrint nous aspectes.

En aquest post recullo, resumidament, l'experiència de set dies voltant per l'illa amb la parella i una colla de bons amics.

Vam arribar a Palerm des de Barcelona amb avió (unes dues hores de vol). Allà vam llogar una furgoneta de nou places amb la que vam fer més de 1.000 kms per l'illa.

Palerm és una ciutat molt interessant, que en alguns aspectes recorda Nàpols. Viva, intensa, vella i bella, plena de racons carregats d'història i amb barris molt populars.(clik)

Els seus monuments i escultures són remarcables. La Capella Palatina del Palau Normand, San Giovani degli Eremiti, San Cataldo, el Teatro Màssimo, la Piazza Pretoria, els Quatre Canti, són de visita obligatòria. Un sopar a l'aire lliure en el popular barri de Sant Francesco, ens va posar en contacte amb l'ambient urbà de Palerm i la seva gastronomia.

A uns 10 kms de Palerm trobem Monreale, amb la seva espectacular Abadia. L'interior és senzillament impressionant. Mosaics i marbres en un grau de conservació perfecte, deixen a tothom admirat.(clik)

La següent visita va ser al Vall dels Temples  (clik). Està en el terme d'Agrigento. Sis temples d'estil dòric en un recorregut de menys de 5 kms. d'una grandiositat i bellesa extraordinàries. Vam passejar-ho de dia i de nit, quan  l' il.luminació dona al conjunt un aire encara més majestuós.

L'endemà, vam deixar Palerm per anar a Catània. En el trajecte, vam aturar-nos a Cefalú (clik) i a San Stefano di Camastra (clik) dues boniques localitats que val la pena passejar i conèixer els seus encants.

A la nit vam arribar a Catània, on ens vam allotjar per passar-hi els tres dies que ens quedaven de viatge i voltar per altres indrets de l'illa.

El primer lloc que vam anar és a l'Etna, el volcà actiu més gran d'Europa. S'arriba en cotxe fins als 2000 mts. al peu d'un telefèric que ens situarà a 2.500. D'aquí a la cota 2.920 amb microbusos 4x4 de grans rodes i pales llevaneus. Després, caminada a peu, amb dos guies, per acostar-nos a un parell de cràters secundaris i gaudir de la grandiositat de la muntanya fumejant, nevada i amb lava per a tot arreu. Una excursió inoblidable (clik). Per cert, que una setmana després de la nostra visita va passar això (clik)

Abans de tornar a Catània vam arribar-nos a Taormina, una altra joia siciliana que només vam poder pasejar-la de nit i quan l'anfiteatre greco-romà ja estava tancat.(clik).

El dia següent el vam dedicar a Siracusa, la ciutat grega més important de Sicília. És una meravella voltar per les espectaculars restes dels amfiteatres grec i romà, l'orella de Dionisi i pel nucli històric de la ciutat (illa d'Ortigia) on tot és destacable i bonic.(clik)

L'últim dia el vam destinar a Catània, la segona ciutat de l'illa després de Palerm. Molts monuments interessants (el Duomo, la Collegiata de Santa Maria, la Basílica de San Niccola, la Fontana dell'Elefante, etc.) i un mercat de peix a l'aire lliure a tocar de la piazza del Duomo, força pintoresc.(clik)

De Catània vam volar a Barcelona. Fi del viatge. Sicília és una meravella!!

No em vull deixar que arreu ens hi vam trobar molt bé. Parlo dels hotels, dels restaurants, dels ambients als carrers de les ciutats i pobles visitats, de la gastronomia i sobre tot,  de la acollida a casa d'una extraordinària família siciliana amics d'uns dels nostres amics.. tot per recordar-ho sempre amb la gran colla que vam fer aquest extraordinari viatge.

Vídeo i fotos: mon-ra-mon

1. Molt clar, concís i enriquidor el teu comentari, i ben il·lustrat. Sabia que t'agradaria Sicília.

1. Si que m'ho vas anunciar i vas encertar-ho plenament.